poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Wizyta w "Ćmielowe"

Podczas minionego długiego weekendu spotkała mnie jeszcze jedna fantastyczna ceramiczna przygoda. Mianowicie, udało mi się zwiedzić fabrykę porcelany w Ćmielowie (http://www.porcelana-cmielow.pl/). Wizyta była bardzo ciekawa, a dzięki przemiłej Pani Technolog, która nas oprowadzała, otrzymałam odpowiedzi na dręczące mnie od dawna pytania.

Zapraszam na krótki fotoreportaż! Bardzo dziękuję Zarządowi Zakładu Porcelany Ćmielów za umożliwienie mi zwiedzenia tej niezwykłej fabryki.

Piętrzące się stosy form gipsowych
Odlewnia
Sparowane filiżanki
Porcelanowe miski
Rwąca, porcelanowa rzeka
Stos porcelany
Tak odlewane są ucha...
...tak są obrabiane...
...a tak doklejane.
Pokrywki
Biskwity
Maszynowe szkliwienie talerzy

Naczynia pozłacane, jadące do trzeciego wypału.
W fabryce znalazłam też znajomą, porcelanową głowę Chopina autorstwa Stacha Bracha :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz